Hentbol Ders Planları

HENTBOLDA DERS PLANI


BEDEN EĞİTİMİ DERS PLANI

DERS:  BEDEN EĞİTİMİ
SINIF DÜZEYİ:  9.SINIF
SÜRE:  40 DAKİKA
ÖĞRENME ALANI:  HAREKET BİLGİ VE BECERİLERİ
ALT ÖĞRENME ALANI:  ÖZEL HAREKET BİLGİ VE BECERİLERİ
KAZANIMLAR: 
         HENTBOLDA SAVUNMA YAPARKEN NELERE DİKKAT ETMESİ GEREKTİĞİNİ BİLİR.
         HENTBOLDA 6-0 SAVUNMA SİSTEMİNİ YAPAR.
         DERSE İSTEKLİ ŞEKİLDE KATILIR
KULLANILAN ARAÇ VE GEREÇLER:  2 ADET HENTBOL TOPU
ÖĞRETME YÖNTEM VE TEKNİKLERİ:  PROBLEM ÇÖZME YÖNTEMİ
ÖĞRENME-ÖĞRETME ETKİNLİKLERİ:
DİKKAT ÇEKME:  ÇOCUKLAR ARANIZDA HİÇ HENTBOL MAÇI İZLEYEN VAR MI?
GÜDÜLEME:  İYİ BİR SAVUNMA YAPARSANIZ SİZDE İLERİDE İYİ BİR HENTBOL OYUNCUSU OLABİLİRSİNİZ.
ÖĞRENME-ÖĞRETME SÜRECİ/İŞLENİŞ:  ÖĞRENCİLER BASKETBOL KENAR ÇİZGİSİ ÜZERİNDE GENİŞ KOLDA SIRALANIR.SELAMLAŞMADAN SONRA ISINMAK İÇİN BASKETBOL YARI SAHASI ÇEVRESİNDE 3 TUR HAFİF TEMPO KOŞULUR.KOŞUNUN ARDINDAN YARI SAHA İÇİNDE "U" DÜZENİNDE AÇMA-GERME HAREKETLERİ YAPTIRILIR.ÖĞRENCİLER ÖĞRETMENİN YANINDA TOPLANIR VE BUGÜN YAPILACAK OLAN HENTBOL MAÇINDAN BAHSEDİLİR.SINIF SAYISINA GÖRE 4 TAKIM OLUŞTURULUR.İKİ TAKIM BİR KALEDE DİĞER İKİ TAKIM BAŞKA KALEDE HÜCUM SAVUNMA ŞEKLİNDE SAHAYA DİZİLİR.DAHA SONRA SAVUNMA YAPAN TAKIM 6-0 SİSTEMİNE GÖRE SAHAYA YERLEŞİR VE HÜCUMLARI SAVUNMAYA ÇALIŞIR.SAVUNMADAKİ PROBLEM ÖĞRENCİLER TARAFINDAN FARKEDİLEREK ÇÖZÜM YOLLARI ARANIR.DOĞRU ÇÖZÜM YOLUNU BULANA KADAR FARKLI ÇÖZÜMLER DENENİR.
 ÖZET:  ÇOCUKLAR BUGÜN SİZİNLE HENTBOL MAÇI YAPTIK.
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME:  ÇOCUKLAR HENTBOL MAÇINDA NASIL  İYİ BİR SAVUNMA YAPMAMIZ GEREKİR ? SORUSUYLA PROBLEM ÜSTÜNDE BİR DEĞERLENDİRME YAPILMASI SAĞLANIR.
           
                 
   MERT KAPLAN        BERAY ERDİL         BAHAR YILMAZ               KADRİYE DEMİRCİ



BEDEN EĞİTİMİ DERS PLÂNI
DERS
BEDEN EĞİTİMİ
SINIF
6
SÜRE
40 Dakika
ÖĞRENME ALANI        
Hareket Bilgi ve Becerileri
ALT ÖĞRENME ALANI
Sportif Hareket Bilgi ve Becerileri

TEMEL BECERİLER

İletişim becerisi, karar verme becerisi, girişimcilik becerisi, gözlem becerisi

KAZANIMLAR

Hentbol ile ilgili kavramları bilir.
Hentbolda bilekten ve arkadan pas çeşitlerini yapar.
Arkadaşlarıyla göz temasında bulunmayı öğrenir.
Derse isteyerek katılır.

ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ

Gösteri,komut,alıştırma
KULLANILAN EĞİTİM TEKNOLOJİLERİ ARAÇ VE GEREÇLER
Hentbol topu,düdük
DERS ALANI:
Spor Salonu
GÜVENLİK ÖNLEMLERİ
İlk Yardım Çantası
ÖĞRENME-ÖĞRETME SÜRECİ
 Dikkati Çekme
 Güdüleme
 Gözden Geçirme
 Derse Geçiş
 Bireysel Öğrenme Etkinlikleri (Ödev, deney, problem çözme vb.)
 Grupla Öğrenme Etkinlikleri 
   (Proje, gezi, gözlem vb.)
 Özet
·       Selamlaşma
·       Yoklama
·       Branşa özgü ısınma yapılır.
·       Öğrencilere bilekten ve arkadan pas çeşitlerinin aşamaları anlatılır..
·       Pas çeşitleri uygulamalı olarak öğretmen tarafından gösterilir.
·       Öğrencilerden arkadaşlarıyla karşılıklı eş olmaları ve birbirlerine doğru öğretilen pas çeşitlerini uygulamalı bir şekilde çalışmaları istenir. .  
·       Öğrenciler toplanır ve derste işlenen beceriler tekrarlanır, yanlış yapılan beceri düzeltilir.
·       Gelecek ders konusunun bildirilir.
·       Öğrencilerden gelen sorular cevaplanır.
 Değerlendirme
1. Bilekten ve arkadan pasların nasıl atıldığını tanımlayacak olan var mı ?
2. Öğretilen pasları uygulamalı olarak kim gösterebilir?
3.Bugünkü derste eğlendiniz mi ?
  MERT KAPLAN           BERAY ERDİL             BAHAR YILMAZ       KADRİYE DEMİRCİ



BEDEN EĞİTİMİ DERS PLÂNI

DERS
BEDEN EĞİTİMİ

SINIF
6

SÜRE
40 Dakika

ÖĞRENME ALANI        
Hareket Bilgi ve Becerileri

ALT ÖĞRENME ALANI
Sportif Hareket Bilgi ve Becerileri

TEMEL BECERİLER

İletişim becerisi, karar verme becerisi, girişimcilik becerisi, gözlem becerisi, mekânı algılama becerisi

KAZANIMLAR

Hentbol ile ilgili kavramları bilir.
Branşa özgü hareketleri sergiler.
Arkadaşlarıyla göz temasında bulunmayı öğrenir.
Topa hakim olur.

ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ

Anlatım, gösteri, komut
KULLANILAN EĞİTİM TEKNOLOJİLERİ ARAÇ VE GEREÇLER
Hentbol topu
DERS ALANI:
Spor Salonu
GÜVENLİK ÖNLEMLERİ
İlk Yardım Çantası
ÖĞRENME-ÖĞRETME SÜRECİ

 Dikkati Çekme
 Güdüleme
 Gözden Geçirme
 Derse Geçiş
 Bireysel Öğrenme Etkinlikleri (Ödev, deney, problem çözme vb.)
 Grupla Öğrenme Etkinlikleri 
   (Proje, gezi, gözlem vb.)
 Özet

·       Selamlaşma
·       Yoklama
·       Öğrenciye işlenecek konu hakkında bilgi verilir.
·       Temel pas ve hareketli pas atışları gösterilir.
·       Öğrenciler arkadaşlarıyla karşılıklı eş olurlar ve birbirlerine doğru öğretilen pas çeşitlerini uygulamalı bir şekilde çalışır.  
·       Öğrenciler toplanır ve derste işlenen beceriler tekrarlanır, yanlış yapılan beceri düzeltilir.
·       Gelecek ders konusunun bildirilir.
·       Öğrencilerden gelen sorular cevaplanır.
 Değerlendirme
1. Pas atışı hangi pozisyonlarda kullanılır ?
2. Hareketli pas atışının adımlaması nasıldır?



   MERT KAPLAN           BERAY ERDİL             BAHAR YILMAZ         KADRİYE DEMİRCİ

ÖZ DEĞERLEDİRME FORMU


1).Bu etkinlikten ne öğrendin ?
2).Hangi beceriyi iyi yaptın ?

3).Hangi konuda zorlandın ?
4).En çok hangi bölümü sevdin ?
5).Daha sonraki çalışmalarda neyi farklı yapacaksın ?

 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder