BEDEN EĞİTİMİ DERS PLANI
DERS: BEDEN EĞİTİMİ
SINIF DÜZEYİ: 9.SINIF
SÜRE: 40 DAKİKA
ÖĞRENME ALANI: HAREKET BİLGİ VE BECERİLERİ
ALT ÖĞRENME ALANI: ÖZEL HAREKET BİLGİ VE BECERİLERİ
KAZANIMLAR:
•
HENTBOLDA SAVUNMA YAPARKEN NELERE DİKKAT ETMESİ GEREKTİĞİNİ BİLİR.
•
HENTBOLDA 6-0 SAVUNMA SİSTEMİNİ YAPAR.
•
DERSE İSTEKLİ ŞEKİLDE KATILIR
KULLANILAN ARAÇ VE
GEREÇLER: 2 ADET HENTBOL TOPU
ÖĞRETME YÖNTEM VE
TEKNİKLERİ: PROBLEM ÇÖZME YÖNTEMİ
ÖĞRENME-ÖĞRETME
ETKİNLİKLERİ:
DİKKAT ÇEKME: ÇOCUKLAR ARANIZDA HİÇ HENTBOL MAÇI İZLEYEN VAR
MI?
GÜDÜLEME: İYİ BİR SAVUNMA YAPARSANIZ SİZDE İLERİDE İYİ
BİR HENTBOL OYUNCUSU OLABİLİRSİNİZ.
ÖĞRENME-ÖĞRETME
SÜRECİ/İŞLENİŞ: ÖĞRENCİLER BASKETBOL KENAR
ÇİZGİSİ ÜZERİNDE GENİŞ KOLDA SIRALANIR.SELAMLAŞMADAN SONRA ISINMAK İÇİN
BASKETBOL YARI SAHASI ÇEVRESİNDE 3 TUR HAFİF TEMPO KOŞULUR.KOŞUNUN ARDINDAN
YARI SAHA İÇİNDE "U" DÜZENİNDE AÇMA-GERME HAREKETLERİ
YAPTIRILIR.ÖĞRENCİLER ÖĞRETMENİN YANINDA TOPLANIR VE BUGÜN YAPILACAK OLAN HENTBOL
MAÇINDAN BAHSEDİLİR.SINIF SAYISINA GÖRE 4 TAKIM OLUŞTURULUR.İKİ TAKIM BİR
KALEDE DİĞER İKİ TAKIM BAŞKA KALEDE HÜCUM SAVUNMA ŞEKLİNDE SAHAYA DİZİLİR.DAHA
SONRA SAVUNMA YAPAN TAKIM 6-0 SİSTEMİNE GÖRE SAHAYA YERLEŞİR VE HÜCUMLARI
SAVUNMAYA ÇALIŞIR.SAVUNMADAKİ PROBLEM ÖĞRENCİLER TARAFINDAN FARKEDİLEREK ÇÖZÜM
YOLLARI ARANIR.DOĞRU ÇÖZÜM YOLUNU BULANA KADAR FARKLI ÇÖZÜMLER DENENİR.
ÖZET: ÇOCUKLAR
BUGÜN SİZİNLE HENTBOL MAÇI YAPTIK.
ÖLÇME VE
DEĞERLENDİRME: ÇOCUKLAR HENTBOL MAÇINDA NASIL İYİ BİR SAVUNMA YAPMAMIZ GEREKİR ? SORUSUYLA
PROBLEM ÜSTÜNDE BİR DEĞERLENDİRME YAPILMASI SAĞLANIR.
BEDEN EĞİTİMİ DERS PLÂNI
DERS
|
BEDEN EĞİTİMİ
|
|
SINIF
|
6
|
|
SÜRE
|
40 Dakika
|
|
ÖĞRENME ALANI
|
Hareket Bilgi ve
Becerileri
|
|
ALT ÖĞRENME ALANI
|
Sportif Hareket
Bilgi ve Becerileri
|
|
TEMEL BECERİLER |
İletişim becerisi, karar verme
becerisi, girişimcilik becerisi, gözlem becerisi
|
|
KAZANIMLAR |
Hentbol ile ilgili kavramları
bilir.
Hentbolda bilekten ve arkadan
pas çeşitlerini yapar.
Arkadaşlarıyla göz temasında
bulunmayı öğrenir.
Derse isteyerek katılır.
|
|
ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ |
Gösteri,komut,alıştırma
|
|
KULLANILAN EĞİTİM
TEKNOLOJİLERİ ARAÇ VE GEREÇLER
|
Hentbol topu,düdük
|
|
DERS ALANI:
|
Spor Salonu
|
|
GÜVENLİK ÖNLEMLERİ
|
İlk Yardım Çantası
|
|
ÖĞRENME-ÖĞRETME SÜRECİ
|
||
• Dikkati Çekme
• Güdüleme
• Gözden Geçirme
• Derse Geçiş
• Bireysel Öğrenme Etkinlikleri (Ödev, deney, problem çözme vb.)
• Grupla Öğrenme Etkinlikleri
(Proje, gezi, gözlem vb.)
• Özet
|
·
Selamlaşma
·
Yoklama
·
Branşa
özgü ısınma yapılır.
·
Öğrencilere bilekten ve arkadan pas
çeşitlerinin aşamaları anlatılır..
·
Pas çeşitleri uygulamalı olarak öğretmen
tarafından gösterilir.
·
Öğrencilerden arkadaşlarıyla karşılıklı eş
olmaları ve birbirlerine doğru öğretilen pas çeşitlerini uygulamalı bir
şekilde çalışmaları istenir. .
·
Öğrenciler toplanır ve derste işlenen beceriler
tekrarlanır, yanlış yapılan beceri düzeltilir.
·
Gelecek
ders konusunun bildirilir.
·
Öğrencilerden gelen sorular cevaplanır.
|
|
• Değerlendirme
|
1. Bilekten ve arkadan pasların nasıl atıldığını tanımlayacak olan
var mı ?
2. Öğretilen pasları uygulamalı olarak
kim gösterebilir?
3.Bugünkü derste eğlendiniz mi ?
|
MERT KAPLAN BERAY
ERDİL BAHAR YILMAZ KADRİYE DEMİRCİ
BEDEN EĞİTİMİ DERS PLÂNI
DERS
|
BEDEN EĞİTİMİ
|
|
SINIF
|
6
|
|
SÜRE
|
40 Dakika
|
|
ÖĞRENME ALANI
|
Hareket Bilgi ve
Becerileri
|
|
ALT ÖĞRENME ALANI
|
Sportif Hareket
Bilgi ve Becerileri
|
|
TEMEL BECERİLER |
İletişim becerisi, karar verme
becerisi, girişimcilik becerisi, gözlem becerisi, mekânı algılama becerisi
|
|
KAZANIMLAR |
Hentbol ile ilgili kavramları
bilir.
Branşa özgü hareketleri
sergiler.
Arkadaşlarıyla göz temasında
bulunmayı öğrenir.
Topa hakim olur.
|
|
ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ |
Anlatım, gösteri, komut
|
|
KULLANILAN EĞİTİM
TEKNOLOJİLERİ ARAÇ VE GEREÇLER
|
Hentbol topu
|
|
DERS ALANI:
|
Spor Salonu
|
|
GÜVENLİK ÖNLEMLERİ
|
İlk Yardım Çantası
|
|
ÖĞRENME-ÖĞRETME SÜRECİ
|
||
• Dikkati Çekme
• Güdüleme
• Gözden Geçirme
• Derse Geçiş
• Bireysel Öğrenme Etkinlikleri (Ödev, deney, problem çözme vb.)
• Grupla Öğrenme Etkinlikleri
(Proje, gezi, gözlem vb.)
• Özet
|
·
Selamlaşma
·
Yoklama
·
Öğrenciye işlenecek konu hakkında bilgi
verilir.
·
Temel pas ve hareketli pas atışları
gösterilir.
·
Öğrenciler arkadaşlarıyla karşılıklı eş
olurlar ve birbirlerine doğru öğretilen pas çeşitlerini uygulamalı bir
şekilde çalışır.
·
Öğrenciler toplanır ve derste işlenen
beceriler tekrarlanır, yanlış yapılan beceri düzeltilir.
·
Gelecek
ders konusunun bildirilir.
·
Öğrencilerden gelen sorular cevaplanır.
|
|
• Değerlendirme
|
1. Pas atışı hangi pozisyonlarda kullanılır ?
2. Hareketli pas atışının
adımlaması nasıldır?
|
MERT KAPLAN BERAY
ERDİL BAHAR YILMAZ KADRİYE DEMİRCİ
ÖZ DEĞERLEDİRME FORMU
1).Bu etkinlikten ne öğrendin ?
2).Hangi beceriyi iyi yaptın ?
3).Hangi konuda zorlandın ?
4).En çok hangi bölümü sevdin ?
5).Daha sonraki çalışmalarda neyi farklı yapacaksın ?
ÖZ DEĞERLEDİRME FORMU
1).Bu etkinlikten ne öğrendin ?
2).Hangi beceriyi iyi yaptın ?
3).Hangi konuda zorlandın ?
4).En çok hangi bölümü sevdin ?
5).Daha sonraki çalışmalarda neyi farklı yapacaksın ?
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder